понеделник, април 10, 2006

Някои от по-старите ми проекти

Когато преди години от БСП решиха да възстановят в-к "Дума", електронната му версия в Интернет я направих аз. После и уеб админстрацията извършвах в продължение на почти три години.
Шест дни в седмицата, всяка вечер по FTP влизах от компютъра в къщи в сървъра на редакцията, изтеглях статиите и зареждах вестника. Не искам да звучи като хвалба, но нямаше ден, в който вестникът да не е бил зареден навреме. При това често ми сее налагало да вземам решения относно размер на снимки, кодировки на текстове, липса на информция за това какво има на първа страница и ред други неразбории, свързани с проблеми с песронала на редакцията, които вечерта, си тръгват, забравяйки, че трябва да се мисли и за електронната версия. През тези три години се смениха двама главни редактора и накрая и концепцията на вестника. (Той стана независим ежедневник). В един момент редакцията реши, че им е по-изгодно да си назначат човек на щат и от две години нямам мищо общо с този проект. Но го показвам тук, защото считам, че годините през които го работих ми дадоха и на мен безценен опит по правене на електронна медия и то всеки ден!

Друг проект, който реализирах и обслужвах през цялото му време на съществуване беше седмичникът "Бизнес вести". Това беше вестник, ориентиран към средната класа. Но както на практика у нас няма средна класа, така и вестникът не можа да удържи на жълтите шокове. Всъщност издържа година и половина. През това време още от началото му направих Интернет-сайта. После му поех и уеб-администрацията. Седмичник е лесно. Не е като всекидневник. По време на съществуването на вестника успяхме (с маркетингова основно цел) да му направим и редизайн с основна подмяна на изгледа. За мен вестникът се списваше доста професионално и може би издателят трябваше да се опита да удържи още малко финансово. Защото посещаемостта на Интернет-страницата нарастваше през цялото време. Има много тънкости при правенето на Интернет-проект за издание, което излиза и като печатно. Някога може би ще споделя част от тях. За всеки случай мога твърдо да заявя, че ако някой има идея да прави електронен вестник съм един от малкото хора, които има натрупан реален опит и знаят как да се получи успешен проект.